Volgers

dinsdag 20 oktober 2015

Weer een deken

Hallo allemaal,
Ik wil eerst alle nieuwe bloggers welkom heten. Leuk om onze creativiteit met elkaar te delen.
Aan het begin van het jaar stond er een blogbericht bij Janet van blij dat ik brei, over de 10 steken deken. En omdat ik nog zoveel restjes overhad, ik denk dat die nooit opkomen... Er wordt tenslotte steeds weer wat nieuws bijgemaakt.
Dus ben ik aan de deken begonnen, ik moest eerst wel even wennen aan de hoeken.
Maar nu  ik dit helemaal door heb, gaat het eigenlijk als een trein. En het wordt een heel kleurenpalet.  Ik vind het een verschil tussen een gehaakte of een gebreide deken. De gehaakte voelt veel zwaarder aan. En is eigenlijk veel minder warm. Ik brei de deken op een rondbreinaald, en op de continentale manier. En echt het werkt echt super, veel minder belastend dan op de ouderwetse manier breien. Ik ben helemaal om. Er liggen nog wat restjes, dus voorlopig ben ik lekker bezig.
En ik ben gisteren bij de Action geweest. Drie keer raden wat er mee naar huis ging. Washitape natuurlijk, en nog meer freubelspullen. 



8 opmerkingen:

  1. Ik vind het heerlijk naar al je creatieve uitspattingen te kijken.
    Ik moet boven op zolder de brei- en haaknaalden eens uit een poef, die er ook maar staat, halen. Er zitten vast ook rondbreinaalden in. Niet voor mezelf. Maar wie weet wie ik er een plezier mee kan doen. De kleindochter ??? Een dekentje kan ze vast wel gebruiken. Maar Cora wat een verhaal. Een warme deken haken, die zo koud is. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer leuk en warm uit!!! Jij kunt weer vooruit...:-)
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig dekentje heb je gehaakt uit je restjes breiwo Coral...SUPER leuk...en je heb ook weer lekker gescoord bij de Action...veel plezier met de washitape...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit Cora....en wat heb je leuke washi-tape gekocht!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie deken met al die verschillende kleuren. Is nu de bedoeling dat er 10 verschillende steken in verwerkt worden? Leuke washitape heb je gekocht. Ben benieuwd wat je er mee gaat maken.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Wies, het zijn niet tien verschillende steken. Maar je breit een baan van 10 steken steeds weer vast aan de vorige baan. Net zolang je deken groot genoeg is.

      Verwijderen
  6. Wat een enige deken, zo leuk van restjes...heb je een soort herinneringen deken.
    En die washi is gaaf! Heb er ook een aantal van.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk Cora, je bent weer lekker creatief bezig meis.
    En leuke dingen aangeschaft, kun je weer even vooruit.
    Knuf
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.